Home

 

 

RAPIREA

Duhul Adevarului asociaza, cu un scop maret, evenimentele viitoare din Scripturile Adevarului cu verbul „a veni”:

1. „Ma voi întoarce” sau „voi veni din nou” Ioan 14:3, Rapirea.

2. „Printul care va veni” Daniel 9:26.

3. „Mânia care va veni” 1 Tesaloniceni 1:10, Necazul cel Mare

4. „Vina împaratia Ta” Matei 6:10, Împaratia de o mie de ani

5. „Judecata care va veni” Fapte 24:25, Judecata finala.

6. „Lumea care va veni/lumea viitoare” Evrei 2:5, Ziua de odihna a pamântului

7. „Veacurile care vor veni/viitoare” Efeseni 2:7, Starea finala sau vesnicia.

Zilele în care traiesc credinciosii acum sunt zile remarcabile. Evenimente de mare însemnatate apar pe scena lumii. Ca si credinciosi, ar trebui sa ne îndreptam spre Cuvântul lui Dumnezeu pentru o întelegere a Scripturilor profetice, ca astfel sa avem lumina în acest întuneric moral si spiritual. Modernistii (cei care nu cred adevarurile Cuvântului lui Dumnezeu) spun ca ceea ce detinem aici si acum este mult mai important decât orice are sa se întâmple în viitor. Scripturile profetice ocupa 25% în Cuvântul lui Dumnezeu, în Vechiul si în Noul Testament. Profetia nu ne-a fost lasata doar pentru a ne satisface noua curiozitatea cu privire la evenimentele viitoare. Dumnezeu ni S-a destainuit, dezvaluindu-ne hotarârile si planul profetic din Cuvântul Sau.

Care sunt obiectivele profetiei Bibliei?

Rezultatul studierii profetiei este ca Scripturile profetice dovedesc autoritatea întregului Cuvânt al lui Dumnezeu. Testul veridicitatii/realitatii profetiei este împlinirea ei. Nu exista test mai bun sau dovada a inspiratiei, validitatii, autoritatii si exactitatii Bibliei decât dovada profetiei împlinite.

2. Profetia a fost data ca sa reveleze puterea si întelepciunea lui Dumnezeu.

3. Profetia a fost data ca sa reveleze hotarârile lui Dumnezeu. Profetia ne aduce pe noi într-o cunoastere personala a hotarârilor lui Dumnezeu.

4. Profetia da pace si siguranta inimii si mintii credinciosului. Domnul Isus Hristos le-a spus ucenicilor Lui în Ioan 14:1: „Sa nu vi se tulbure inima”.

Profetia ar trebui sa produca o viata sfânta în viata copilului lui Dumnezeu. 2 Petru 3:11-12 spun: Deci, fiindca toate aceste lucruri au sa se strice, ce fel de oameni ar trebui sa fiti voi, printr-o purtare sfânta si evlavioasa, asteptând si grabind venirea zilei lui Dumnezeu”. Petru îi îndeamna pe oameni sa traiasca vieti de sfintire practica conform unui eveniment care se afla cu cel putin 1.007 de ani în viitor. Asadar, avem obligatia sa traim niste vieti evlavioase. Vorbirea noastra ar trebui sa fie sfânta si purtarea noastra ar trebui sa fie sfânta. Profetia a fost data ca sa promoveze evlavia, nu sa încurajeze sau sa satisfaca curiozitatea. Cuvântul lui Dumnezeu proiecteaza si ea profetia ca un subiect foarte practic cu privire la aratarea Domnului Isus Hristos si la Mileniu, aratând ca poporul lui Dumnezeu are pentru ce sa traiasca acum o viata evlavioasa. Revenirea minunatului nostru Mântuitor, Domnul Isus Hristos, si instaurarea împaratiei Sale îi afecteaza pe Tatal, pe Fiul, pe Duhul Sfânt, pe Satan, pe Iudei si pe Neamuri.

6. Studierea profetiei va adânci si va extinde partasia noastra cu Dumnezeu.

7. Efectul ei asupra noastra va fi acela ca ne va motiva mult mai clar sa ne dam seama ca Domnul Isus Hristos este singura speranta pentru oamenii din aceasta lume osândita. Fapte 4:12 spune: „În nimeni altul nu este mântuire, caci nu este sub cer nici un alt Nume dat oamenilor, în care trebuie sa fim mântuiti”.

8. Daca implicatiile Scripturilor profetice sunt luate în considerare, acest lucru îi va separa într-un mod evident pe oamenii lui Dumnezeu de lume. Domnul Isus Hristos a spus în Ioan 17:16: „Ei nu sunt din lume, dupa cum nici Eu nu sunt din lume”.

9. O întelegere asupra profetiei va creste aprecierea noastra fata de Domnul Isus Hristos, fiindca profetia este centrata în jurul Lui.

10. Adevarul profetic reflecta natura dreapta a lui Dumnezeu. Nimic nu se întâmpla în afara controlului Lui, nici conflictele cu natura Lui dreapta.

Profetia este o dovada a divinitatii, pentru ca singur Dumnezeu cunoaste sfârsitul înca de la început. Citim în Isaia 46:10: „Eu am vestit de la început ce are sa se întâmple si cu mult înainte ce este împlinit. Eu zic: Hotarârile Mele vor ramânea în picioare si Îmi voi aduce la îndeplinire toata voia Mea”.

12. În Ioan 16:13 citim: „Când va veni Mângâietorul, Duhul adevarului, are sa va calauzeasca în tot adevarul; caci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, si va va descoperi lucrurile viitoare“. Una din slujbele principale ale Duhului Sfânt este de a le descoperi apostolilor „lucrurile viitoare“. Ce li s–a dezvaluit apostolilor, s–a concretizat în scrieri. Duhul Sfânt este autorul Scrierilor profetice. Ceea ce ni s–a descoperit noua de catre Dumnezeu trebuie sa captiveze interesele credinciosilor (interesele fiecarui credincios). Ar trebui sa fie mai mult decât simpla curiozitate cea care sa ne împinga sa privim la studiul profetiei; 2 Timotei 2:15 ne încurajeaza sa studiem profetia: „Cauta sa te înfatisezi înaintea lui Dumnezeu ca un om încercat, ca un lucrator care n–are de ce sa–i fie rusine, si care împarte drept Cuvântul adevarului“. Credinciosii se cuvine sa fie mai luminati decât oricine altcineva din aceasta lume cu privire la evenimentele viitoare.

Profetia este expunerea mai dinainte a gândurilor si vointei lui Dumnezeu. Ea este mai cu seama o „pre-zicere”. Cuvântul lui Dumnezeu este, în cea mai mare parte, format din profetie, doua treimi ale Bibliei se spune a fi profetice.

Ca sa avem o interpretare corecta a Scripturii, este esential sa facem distinctie între lucrurile care difera. Trebuie facuta distinctie între promisiune si profetie. Nadejdea binecuvântata a Bisericii (când Domnul Isus Hristos va veni în vazduh pentru Biserica la Rapire), nu trebuie confundata cu venirea în glorie a Regelui regilor si a Domnului domnilor, Isus Hristos. Biserica lui Dumnezeu este ceva cu totul „în afara lumii”, chemarea, caracterul si destinul ei fiind ceresti. Biserica este subiectul revelatiei, iar nu al profetiei. Profetia are de a face cu pamântul si cu Israel, ca punct central al sferei pamântesti a lui Dumnezeu.

Care este urmatorul eveniment în planul lui Dumnezeu? Rapirea, revenirea personala a Domnului Isus Hristos în vazduh pentru Biserica Sa.

Haideti sa studiem împreuna acest subiect foarte important al Rapirii din Cuvântul lui Dumnezeu.

Vom pune cinci întrebari cu privire la Rapire:

1. CINE asteapta Rapirea?

2. CÂND va avea loc Rapirea?

3. DE CE va avea loc Rapirea?

4. UNDE va avea loc Rapirea?

CUM va avea loc Rapirea?

 

1. CINE asteapta Rapirea?

Raspunsul este: Creatia, Domnul Isus Hristos si Biserica.

Creatia asteapta - Romani 8:22 spune: „Dar stim ca pâna în ziua de azi, toata creatia suspina si sufere durerile nasterii”.

b) Hristos asteapta - în 2 Tesaloniceni 3:5 citim despre „rabdarea lui Hristos”.

c) Biserica asteapta - citim în 1 Tesaloniceni 4:16-17: „Caci Însusi Domnul, cu glasul unui arhanghel si cu trâmbita lui Dumnezeu, Se va coborî din cer, si întâi vor învia cei morti în Hristos. Apoi, noi cei vii, care vom fi ramas, vom fi rapiti toti împreuna cu ei, în nori, ca sa întâmpinam pe Domnul în vazduh”.

Citim despre Rapire (care este subiectul revelatiei, nu al profetiei), în Noul Testament si nu în Vechiul Testament. Trebuie sa facem deosebire între Israelul din Vechiul Testament si Biserica din Noul Testament. Nu citim deloc despre Biserica sau despre Rapire în Vechiul Testament. Amândoua sunt revelatii ale Noului Testament.

Noul Testament le prezinta cititorilor sai marea promisiune a celei de a Doua Veniri, fiindca Domnul Isus Hristos trebuie sa se întoarca, ori altfel cuvântul Sau nu s-ar mai împlini, 2 Corinteni 1:20 spune: „Fagaduintele lui Dumnezeu, toate în El sunt da, si de aceea si Amin, ... spre slava lui Dumnezeu”. Înainte ca Dumnezeu sa reînceapa lucrarea cu poporul Sau ales, Israel; înainte ca cele 70 de saptamâni ale lui Daniel sa înceapa pe pamânt; înainte ca ceasul profetiei sa înceapa sa ticaie din nou si înainte ca hotarârile Sale mari sa înainteze spre împlinire, este absolut necesar ca Domnul Isus Hristos sa vina si sa-Si ia Biserica de pe pamânt. Nici o profetie nu trebuie sa se împlineasca pentru ca Rapirea Bisericii sa aiba loc. Noi nu ne uitam dupa semne ca Iudeii, 1 Corinteni 1:22: „Evreii cer minuni drept dovada”. Matei 12:38-39: „Atunci unii din carturari si din farisei au luat cuvântul si I-au zis: Învatatorule, am vrea sa vedem un semn de la Tine! Drept raspuns, El le-a zis: Un neam viclean si preacurvar cere un semn, dar nu i se va da alt semn, decât semnul proorocului Iona”. Cititi si Matei 16:1-4. Matei 24:3 spune: „Si ucenicii Lui I-au zis: Care va fi semnul venirii Tale si al sfârsitului veacului acesta?” Ca si credinciosi, în aceasta dispensatie a harului, noi nu asteptam semne (Iudeii o fac), noi Îl asteptam (1 Tesaloniceni 1:10; Filipeni 3:20) pe Mântuitorul, Domnul Isus, sa vina din ceruri pentru noi. Citim în 1 Tesaloniceni 1:10: „sa asteptati din ceruri pe Fiul Sau … care ne izbaveste de mânia viitoare”. Filipeni 3:20-21 spune: „Dar cetatenia noastra este în ceruri, de unde si asteptam ca Mântuitor pe Domnul Isus Hristos. El va schimba trupul starii noastre smerite, si-l va face asemenea trupului slavei sale”.

Cine asteapta Rapirea? Creatia, Domnul Isus Hristos si Biserica. Rapirea este nadejdea/speranta caracteristica si speciala a Bisericii. Citim în Apocalipsa 22:17,20: „Si Duhul si Mireasa zic: Vino ... Cel ce adevereste aceste lucruri, zice: Da, Eu vin curând. Amin. Vino, Doamne Isuse!”

„Treci peste anii viitori,

O, Mire drag, si vino!

Ne du mai sus, mai sus de nori,

Spre Ţara de lumina”.

Ca si crestini, ar trebui sa credem ca Domnul Isus Hristos ar putea veni, nu neaparat în timpul vietii noastre. Noul Testament ne învata clar ca El va veni curând, iar nu imediat. Rapirea este iminenta, nu imediata. Asadar, ar trebui ca sa traim în atmosfera iminentei revenirii Domnului Isus. Apostolul Pavel, pe timp ce se apropie de moarte, scrie în ultima sa epistola la 2 Timotei 4:8: „De acum ma asteapta cununa neprihanirii, pe care mi-o va da, în ziua aceea, Domnul, Judecatorul cel drept. Si nu numai mie, ci si tuturor celor ce vor fi iubit venirea Lui”. Care este aplicatia pentru noi? Ar trebui ca si noi sa fim din aceia care „iubesc venirea Lui”.

„Frati, surori de pretutindeni

Sus privirea, sus.

În curând nadejdea noastra

Se va împlini.

Din înaltul cer cu stele,

Unde Domnul S-a dus.

Într-o zi, pe nori cu slava

Iarasi va veni”.

 

2. CÂND va avea loc Rapirea?

Cu siguranta ca ea va avea loc, dar Noul Testament nu ne spune exact când. Este inutil sa asezam o zi, o luna, un an sau o perioada, dar fiti siguri ca „înca putina, foarte putina vreme, si Cel ce vine va veni si nu va zabovi” (Evrei 10:37). Rapirea va avea loc atunci când Biserica va fi completa; când ultima piatra va fi asezata în cladire (Efeseni 2:21), ultimul membru va fi asezat în Trup (Efeseni 4:16) si ultima persoana în Mireasa (Efeseni 5:25). Rapirea este identificata cu ziua lui Isus Hristos în Filipeni 1:6, 10 si este un timp de mare binecuvântare.

Citim în Apocalipsa 22:20: „Da, Eu vin curând”. Acesta este raspunsul Domnului Isus la strigatul Duhului, al Miresei si al sfintilor din Apocalipsa 22:17. Timpul prezent al verbului „Eu vin” (cuvântul grec „erchomai”) Îl ilustreaza, în mod dramatic, pe Isus Hristos în drumul Sau – „Eu vin”. Adaugarea cuvântului „curând” („tachu”), care este folosit în întreaga carte a Apocalipsei, accentueaza iminenta venirii Sale. Aceasta arata cum priveste Însusi Domnul Isus acest moment minunat. Fara ca vreo Scriptura sa se împlineasca, pâna când El va veni la Rapire pentru Mireasa Sa pe care a cumparat-o cu Însusi sângele Lui, Domnul Isus asteapta acel moment cu tot dorul inimii Lui si nu va îngadui nici o întârziere. Faptul ca Isus Hristos vine personal Îl misca adânc pe Ioan, care da raspunsul. Si acum apare un strigat (sau chiar un oftat) care a rasunat de-a lungul secolelor si caruia, toti sfintii din dispensatia prezenta a harului i se alatura cu bucurie: „Amin. Vino, Doamne Isuse” (Apocalipsa 22:20). Însusi Domnul Isus vine, si vârstnicul apostol Ioan, pe insula din Patmos, tânjeste sa-L vada. Si noi tânjim sa-L vedem. Haideti sa spunem toti în acelasi glas: „Amin. Vino, Doamne Isuse!”

 

3. DE CE va avea loc rapirea?

1. Cuvântul lui Dumnezeu trebuie sa se împlineasca, 2 Corinteni 1:20 spune: „Într-adevar, fagaduintele lui Dumnezeu ... toate în El sunt Da; de aceea si Amin pe care-l spunem noi, prin El, este spre slava lui Dumnezeu”.

Sa privim la cuvintele Domnului Isus din Ioan 14:1-3:

a) „Sa nu vi se tulbure inima” - CONSOLARE, versetul 1.

b) „Aveti credinta în Dumnezeu si aveti credinta în Mine” - ÎNDEMNARE, versetul 1

c) „În casa Tatalui Meu sunt multe locasuri. Daca n-ar fi asa v-as fi spus. Dar Eu ma duc sa va pregatesc un loc” - DESCOPERIRE, versetul 2.

d) „Si dupa ce Ma voi duce si va voi pregati un loc, Ma voi întoarce si va voi lua cu Mine” - ASTEPTARE, versetul 3.

e) „Ca acolo unde sunt Eu, sa fiti si voi” - ÎNFAPTUIRE, versetul 3.

Aceste cuvinte ale Domnului Isus Hristos aduc multa mângâiere si încurajare credinciosilor din aceasta vreme. Pe crucea de la Calvar El a pregatit un loc. Acum El pregateste un popor pentru locul în cer.

„Milioane de oameni asteapta sa vina Isus,

Acel ce prin cruce în lume viata a adus,

Ca si un Rege cu slava pe nori va veni,

Cum ne-a promis Isus, din nou va veni”.

2. Dumnezeu, în suveranitatea Sa, doreste sa umple cerul cu oameni asemeni Fiului Sau desavârsit si neprihanit, Domnul Isus Hristos. Ce minune, ca cei care erau „lipsiti de slava lui Dumnezeu” (Romani 3:23), „sa vada slava Lui” (Ioan 17:24) „pe fata lui Isus Hristos” (2 Corinteni 4:6).

3. Citim în Tit 1:2: „În nadejdea vietii vesnice, fagaduite mai înainte de vesnicii de Dumnezeu, care nu poate sa minta”. Dumnezeu este adevarat si El este adevarul (Ioan 14:6), El nu poate minti si va Îsi împlini toate promisiunile si profetiile.

 

4. UNDE va avea loc Rapirea?

Avem trei ceruri în cuvântul lui Dumnezeu: cerul atmosferic si stelar, create de Dumnezeu (În Geneza 1:1, în limba ebraica, cuvântul „ceruri” este un cuvânt dual, care se refera la doua ceruri. Deci, la început Dumnezeu a creat doua ceruri). În 2 Corinteni 12:2, Pavel a fost „rapit în al treilea cer”. Acesta este cerul necreat, locuinta Vesnicului Dumnezeu. La Rapire, credinciosii, potrivit cu 1 Tesaloniceni 4:17: „vor întâmpina pe Domnul în vazduh”. În prezent, Satan este „domnul puterii vazduhului” (Efeseni 2:2). Noi Îl vom întâmpina pe Domnul în vazduh, pe treapta pragului usii exterioare a diavolului, pe teritoriul dusmanului. Astazi, Domnul Isus Hristos vine acolo unde suntem noi, în adunarea locala (Matei 18:20). La Rapire, credinciosii vor fi acolo unde se afla El acum, în al treilea cer, si „asa vom fi pentru totdeauna cu Domnul” (1 Tesaloniceni 4:17). „Vom fi pentru totdeauna cu Domnul”. Noi avem un viitor mare, frumos si minunat.

 

Sunt doua faze/etape cu privire la a doua venire a Domnului Isus Hristos: Rapirea si Venirea Sa în slava:

1. La RapireDomnul Isus vine pentru Biserica, în vazduh, 1 Tesaloniceni 4:17.

La Venirea Sa în slava – Domnul Isus vine pentru Israel, cu Biserica pe pamânt, Zaharia 14:4; 1 Tesaloniceni 3:13; Iuda 14.

2. Rapirea – este „o taina”, un adevar necunoscut în Vechiul Testament (1 Corinteni 15:51). Nu exista nici o singura referinta despre Rapire în Scripturile Vechiului Testament. Ea nu este mentionata în cele trei Evanghelii Sinoptice, citim însa despre ea, mai întâi în Evanghelia dupa Ioan (11:25-26; 14:1-3; 21:21).

Venirea Sa în slava – nu este „o taina” fiindca este subiectul profetiilor din Vechiul Testament (Psalmul 72; Isaia 11; Zaharia 14). Mai sunt referinte si în Noul Testament, în special în cele trei Evanghelii Sinoptice, Matei, Marcu si Luca.

3. La Rapire – Domnul Isus Hristos vine ca Fiul lui Dumnezeu.

La Venirea Sa în slava – Domnul Isus vine ca Fiul Omului, Matei 16:28; 24:27.30,39; 26:64; Marcu 13:26; Luca 21:27. Citim în Matei 24:30, „Atunci se va arata în cer semnul Fiului Omului, toate semintiile pamântului se vor boci, si vor vedea pe Fiul Omului venind pe norii cerului cu putere si cu o mare slava”. Domnul Isus i-a zis lui Caiafa, marele preot, în Matei 26:64, „De acum încolo veti vedea pe Fiul Omului sezând la dreapta puterii lui Dumnezeu, si venind pe norii cerului”.

Sa observam cu atentie ca Domnul Isus Hristos nu s-a numit niciodata Fiul lui Dumnezeu, ci totdeauna când vorbea despre El Însusi Îsi spunea Fiul Omului. De asemenea, titlul de „Fiu al Omului” sau „Fiul Omului” nu este niciodata folosit în legatura cu Rapirea.

4. La Rapire – Domnul Isus Hristos vine ca „Luceafarul stralucitor de dimineata” (Apocalipsa 22:16), „într-o clipa, într-o clipeala din ochi” (1 Corinteni 15:52). Nu este vazut de catre lume.

La Venirea Sa în slava – „Soarele nephrihanirii/dreptatii” (Maleahi 4:2) vine si „fiecare ochi Îl va vedea” (Apocalipsa 1:7). Venirea Sa va fi vazuta de lumea întreaga. Matei 24:27 spune: „Caci cum iese fulgerul dela rasarit, si se vede pâna la apus, asa va fi si venirea Fiului Omului”. Apocalipsa 1:7 spune: „Iata, ca El vine pe nori. Si orice ochi Îl va vedea, si cei ce L-au strapuns. Si toate semintiile pamântului se vor boci din pricina Lui”.

5. La Rapire – nu vor fi semne precedente sau semne ceresti, El poate veni în orice clipa. Venirea Lui este independenta de vremurile si evenimentele de pe pamânt. Nici un sistem de datare nu este dat pentru evenimentele precedente Rapirii. Venirea Lui este iminenta nu imediata. Noi credem în iminenta venirii Sale.

La Venirea Sa în slava – aceasta este dependenta de semne si vremuri, la sfârsitul a celei de a saptezecea saptamâni din Daniel. Venirea Lui cu sfintii va fi vestita de semne în cer, Matei 24:29-30. Un sistem de datare minutios este dat pentru Venirea Sa în slava. De exemplu: 1260 de zile, 3 ani si jumatate, 42 de luni, timp de o vreme, doua vremi, si o jumatate de vreme. Vezi Daniel 7:25; 12:7,11,12; Apocalipsa 11:2; 12:14; 13:5.

6. La Rapire – Domnul Isus Hristos Îsi ia Biserica în Casa Tatalui, Ioan 14:1-3.

La Venirea Sa în slava – Domnul Isus Hristos Îsi stabileste Împaratia Sa universala de o mie de ani, Habacuc 2:14.

7. Rapirea – este identificata cu ziua lui Isus Hristos, Filipeni 1:6.

Venirea Sa în slava – este identificata cu ziua Domnului, 2 Tesaloniceni 2:2.

8. La Rapire – cei ce sunt luati (Biserica), sunt luati pentru binecuvântare. Cei ramasi sunt lasati la urma pentru judecata. Matei 24:40-41 nu se refera la Rapire.

La Venirea Sa în slava – cei ce sunt luati, sunt luati pentru judecata, Matei 24:37-41. Cei lasati, sunt lasati pentru binecuvântare, ei intra în binecuvântarile Împaratiei de o mie de ani a lui Hristos.

9. Rapirea – este un moment minunat de binecuvântare pentru biserica, Îl vom vedea pe Domnul Isus Hristos.

Venirea Sa în slava – este o vreme pentru judecata, 2 Tesaloniceni 2:6-12.

10. Rapirea – implica doar pe cei care fac parte din adevarata Biserica.

Venirea Sa în slava – implica pe Israel în mod special si neamurile, Matei 24:1-25:46.

 

5. CUM va avea loc Rapirea?

(a) 1 Corinteni 15 - TRANSFORMARE, Schimbare

(b) 1 Tesaloniceni 4 - RIDICARE, Transferare

(a) TRANSFORMARE, Schimbare înregistrata în 1 Corinteni 15:50-57.

Versetul 50, „Ce spun eu, fratilor”. Pavel prezinta o noua revelatie. El se concentreaza, în special, asupra schimbarii, a transformarii, si asupra felului în care aceasta schimbare va fi realizata. În aceasta revelatie nu exista nici o mentionare la a fi rapit. Ceea ce este subliniat este schimbarea realizata la rapire.

În 1 Corinteni 15:50-57 exista trei sectiuni:

1. Nevoia de transformare - versetul 50.

2. Descrierea transformarii - versetele 51-54.

3. Preamarirea transformarii - versetele 55-57.

1. Nevoia de transformare din versetul 50.

Pavel învata clar ca nu putem merge în cer cu trupurile pe care le avem acum. Pentru a ne bucura deplin si cu desavârsire de viata noastra în cer, atunci trebuie sa existe:

1. O corespondenta judiciara – garantata noua prin sângele lui Isus Hristos.

2. Corespondenta spirituala – garantata noua prin nasterea din nou, dobândirea unei naturi noi, divine.

3. Corespondenta fizica – care ne va fi asigurata la Rapire, când trupurile noastre prezente vor fi slavite. Filipeni 3:21 spune: „El va schimba trupul starii noastre smerite, si-l va face asemenea trupului slavei Sale”.

„Carnea si sângele” – sunt fizice si ar parea ca se refera la cei care se afla în viata la venirea Domnului Isus Hristos.

„Putrezire” – se refera la cei care au murit.

„Împaratia lui Dumnezeu” – trebuie ca se refera la sfera, domeniul ceresc, adica la cer, deoarece carnea si sângele vor mosteni Împaratia de o mie de ani. Trupurile corespunzatoare acestei lumi nu vor putea niciodata sa treaca în lumea învierii. Trebuie sa existe o schimbare. Pavel învata cum si când va avea ea loc.

2. Descrierea transformarii - versetele 51-54.

Versetul 51 „Iata, va spun o taina” – Tot acest adevar este subiectul revelatiei divine. Dumnezeu a dezvaluit secretul Lui, la care n-am fi putut noi ajunge niciodata prin propriile noastre investigatii. Ce este „o taina”? Noul Testament a fost scris, mai întâi, în limba greaca. Normal, în limba noastra, astazi, cuvântul „taina” înseamna ceva care nu poate fi explicat, ceva chiar straniu. Dar în Noul Testament, ea este cunoasterea revelata de Dumnezeu la vremea când El alege ca s-o faca cunoscuta, cunoastere pe care omul n-ar putea-o patrunde niciodata; ea se afla dincolo de înteligenta si întelegerea lui. Efeseni 3:3-5, „Prin descoperire dumnezeiasca am luat cunostinta de taina aceasta, despre care va scrisei în putine cuvinte. Citindu-le, va puteti închipui priceperea pe care o am eu despre taina lui Hristos, care n-a fost facuta cunoscut fiilor oamenilor în celelalte veacuri, în felul cum a fost descoperita acum sfintilor apostoli si prooroci ai lui Hristos, prin Duhul.”

Care este „taina” din 1 Corinteni 15:51? Aceasta taina se refera la transformarea care va avea loc la Rapire. Suntem asigurati aici ca nu vom muri cu totii, ci ca unii vor fi vii când va veni Domnul. Oricum, toti credinciosii vor fi schimbati, fie ei vii, sau morti. Cuvântul „toti” se refera la absolut toti sfintii si arata ca puterea divina va realiza aceasta schimbare. Nu se ridica nici o întrebare despre credinta sau necredinta aici, care va fi subiectul de la Scaunul de Judecata al lui Hristos, dupa Rapire în cer.

Versetul 52 Ajungem acum la viteza cu care se va face transformarea; ea va fi instantanee. Cuvântul „clipa” aduce înaintea noastra cea mai mica particica de timp posibila, indivizibila. O clipa este o fractiune de secunda. „Clipeala” se refera la miscarea pleoapei sau la aruncarea unei priviri rapide. Aceste doua expresii vii exprima în mod remarcabil cât de repede se va întâmpla acest eveniment. „Cea din urma trâmbita” coincide cu „trâmbita lui Dumnezeu” din 1 Tesaloniceni 4:16, dupa cum ambele se refera la acelasi eveniment, Rapirea. Desi este mentionat aici ca fiind „cea din urma/ultima”, nu poate fi ultima dintr-o serie, dupa cum nici o alta nu a sunat înaintea ei. Este cea din urma, din punct de vedere al timpului, iar nu ultima dintr-o succesiune sau serie. Aceasta trâmbita încheie un plan. Planul cu privire la Biserica este încheiat de sunetul unei trâmbiti, ca mai târziu, planul cu privire la Israel sa fie încheiat de sunetul unei alte trâmbiti, Apocalipsa 11:15. Acesta este ultimul sunet pe care-l vom auzi pe pamânt. Este chemarea pentru adunare, pentru întâlnirea cu Domnul Isus Hristos si pentru intrarea în cer. Rezultatul va fi „mortii vor învia nesupusi putrezirii, si noi vom fi schimbati”.

Sa observam cu atentie, va rog, daca ne uitam în 1 Corinteni 15, ca exista patru ultime, sau din urma lucruri:

Versetul 8 - cel din urma martor.

Versetul 26 - cel din urma vrajmas.

(c) Versetul 45 - cel din urma Adam.

(d) Versetul 52 - cea din urma trâmbita.

Versetul 53 arata lucrurile dinaintea schimbare.

Versetul 54 arata lucrurile de dupa schimbare.

Necesitatea unei asemenea schimbari este repetata si marimea acestei operatii aproape ca nu poate fi perceputa de limitatele minti omenesti. „Trupul supus putrezirii trebuie sa se îmbrace în neputrezire”, aceasta îi aduce înaintea noastra „pe cei morti în Hristos” care vor învia. Unele trupuri se afla în morminte de secole, si totusi, puterea divina va realiza toata aceasta lucrare cu usurinta. Aceasta se va întâmpla pe o scara de proportii mari, pe întreg pamântul, si va demonstra puterea si universalitatea Evangheliei. „Trupul muritor (care este viu) se va îmbraca în nemurire”. Milioane si milioane de oameni vor fi schimbati si pentru prima data, întreaga Biserica va fi împreuna. Toti rascumparatii Îsi vor da seama de rezultatul deplin al rascumpararii. În versetul 50, Pavel mentioneaza ce este imposibil: „carnea si sângele nu pot mosteni Împaratia lui Dumnezeu, si nici putrezirea nu poate mosteni neputrezirea”. Acum el mentioneaza ce trebuie sa se întâmple, fiindca aceste lucruri au fost hotarâte si rânduite de Dumnezeu Însusi.

Versetul 54 Isaia 25:8 spune: „Moartea este înghitita de biruinta”. În context, aceasta declaratie este o referinta pentru Israel si Împaratie. Moartea a fost constrânsa sa dea înapoi trupurile sfintilor si este vazuta ca fiind înfrânta de o putere superioara, puterea lui Dumnezeu. Întreaga scena va fi una de triumf maret si victorie, în care vocile sfintilor rascumparati vor fi auzite când vor sarbatori gloria rascumpararii si a eliberarii.

3. Sarbatoarea transformarii - versetele 55-57.

Versetul 55 Cuvintele din acest verset sunt cele care amintesc de Osea 13:14. Pavel cânta în urma victoriei înfaptuite, slavind faptul ca moartea a fost înfrânta. Din cele doua exclamatii, a doua poate fi cântarea sfintilor vii care au fost transformati, „Unde îti este boldul, moarte?” pentru ca ei nu au cunoscut niciodata boldul mortii. Prima întrebare poate fi cântarea sfintilor care au fost înviati, „Unde îti este biruinta, moarte?” Pentru ei, puterea mortii a fost sfarâmata. De secole, biruinta mortii parea garantata, dar acum, într-o singura clipa, moartea a fost constrânsa sa Îsi dea victimele înapoi, în felul acesta trebuind sa recunoasca ca puterea lui Dumnezeu este, atât de limpede, superioara puterii ei. Cine poate sa Îsi închipuie emotia, încântarea si minunea întregii sarbatori! Caracterul brusc al evenimentului se adauga sentimentului de victorie si împlinirii promisiunilor lui Dumnezeu. Doar într-o clipa, chiar în locul în care moartea împaratise incontestabil un timp atât de îndelungat (cel putin 6,000 de ani), iata ca acum este vazuta înfrânta pe deplin, si aceasta pe o scara universala.

Versetul 56 „Boldul mortii este pacatul” înseamna ca Împaratia mortii este bazata pe puterea pacatului. Moartea se folosea de pacat pentru a-si croi o cale de acces în natura umana, asadar, „moarte prin pacat” (Romani 5:12). Prin pacat, moartea a câstigat autoritatea asupra omului. Atunci când se lupta împotriva pacatului, moartea Îsi pierde puterea. Luptând cu pacatul pe cruce, la Calvar, si murind pentru pacatul poporului Sau, Domnul Isus a smuls boldul mortii. Si moartea a devenit acum o poarta/intrare spre prezenta Domnului. Taria si puterea pacatului sta în Lege, care a stabilit standarde de care omul nu se poate tine, si în felul acesta, Legea Îl tinea într-o robie continua, vezi Romani 7:7-11. Dar Isus Hristos elibereaza si de blestemul Legii, si prin moarte, nu numai ca a luptat cu pacatul, ci si cu Legea si blestemul ei. În înviere, El a înfrânt moartea. Astfel, Legea a fost dezbracata de puterea ei, pacatul de taria lui si moartea de victorie. În înviere, moartea fiind dezbracata de puterea ei, ea nu mai are nici biruinta si nici bold. Ea nu mai este decât un dusman înfrânt cu desavârsire.

Versetul 57 Apostolul Pavel izbucneste în sincere multumiri pentru o asemenea mare biruinta. El Îi multumeste lui Dumnezeu pentru ca ne-a dat biruinta. Dar sfintii nu au realizat nimic, Dumnezeu a facut totul. Ce Dumnezeu maret avem! Biruinta este a noastra pentru ca va fi manifestata în noi. Noi suntem subiectii unei asa uimitoare puteri, noi stam uniti cu El, care a realizat toata aceasta lucrare. Biruinta este a noastra si ne vom bucura de ea din plin în acea zi mareata. Totul este prin „Domnul nostru Isus Hristos”. Un sentiment adânc de recunostinta ne umple inimile când ne dam seama de extraordinara lucrare care I se atribuie doar Lui. Ne gândim la lucrarea Sa uimitoare de la cruce, la puterea învierii Sale si la lucrarea prezenta a Marelui nostru Preot si Avocat; la aducerea la înfaptuire a Rapirii, la dispensatia prezenta a hotarârii divine, la instituirea Împaratiei si la sfarsitul tuturor lucrurilor si la Starea Finala. Prin urmare, sa ne plecam cu totii înaintea maretiei si maiestatii Persoanei Sale si înaintea competentei Sale supreme în orice domeniu.

Versetul 58 Pavel încheie cu o chemare autoritara, „De aceea”. În lumina si cunoasterea acestor adevaruri, daca le credem cu adevarat, trebuie sa raspundem într-un mod pozitiv, fapt care va demonstra realitatea credintei noastre.

„Prea iubitii mei frati”, Pavel îi asigura de afectiunea lui adânca pentru ei. El îi cheama sa fie statornici, el doreste ca ei sa fie neclintiti, fermi, caracterizati de o convingere ferma si o hotarâre a inimii, sa nu fie usor influentabili de lucrurile din jur care aveau ca scop sa-i distraga, sa-i abata.

„Neclintiti” înseamna „sa nu fie usor de atras”, „sa nu fie usor de abatut”. Acest îndemn avea în vedere atacurile periodice asupra credintei, fie prin învataturi false care ar submina adevarata credinta, fie prin ispite, care sa-i abata înspre practici care ar slabi înflacararea consacrarii lor.

El doreste ca ei sa „sporeasca totdeauna în lucrul Domnului”, sa fie caracterizati de o energie nesfârsita si nemarginita putere pentru lucrarea Domnului, iar nu caracterizati de lenevie, ci de harnicie, totdeauna implicati si activi în mareata lucarea a Domnului. „Lucrul” se refera la ceea ce este facut, „osteneala” se refera la facerea lucrurlui, truda si energia consumata în lucru, forta pusa la dispozitia lucrului, oboseala rezultata în urma lucrului. Asadar, osteneala nu va fi „zadarnica”, lipsita de valoare. Realitatea învierii, fiind stabilita cu desavârsire, lucrul si osteneala vor fi productive si vor aduce roade acum, rasplata urmând a fi primita la Scaunul de Judecata al lui Hristos în ceruri, dupa Rapire.

„În Domnul” sugereaza ideea de a fi sub controlul Lui, în puterea Lui si pentru slava Lui.

Am privit deja la transformarea din 1 Corinteni 15. Sa privim acum la:

 

b) RIDICAREA/ TRANSFERAREA, înregistrata în 1 Tesaloniceni 4:13-18.

Versetul 13 „Nu voim, fratilor, sa fiti în necunostinta despre cei ce au adormit” – Desi noii credinciosi din Tesalonic au primit învatatura biblica de la apostolul Pavel cu privire la „parousia” si evenimentele viitoare, înca parea sa mai existe confuzie în mintea lor, cu privire la cei dragi ai lor care murisera. Ei credeau ca credinciosii care au murit ar fi pierdut anumite binecuvântari pe care, credinciosii care traiau le-ar fi primit la întoarcerea Domnului Isus Hristos. Pavel le-a scris ca sa le îndrepte confuzia si sa le aline îngrijorarea.

„Sa nu va întristati ca ceilalti care nu au nadejde” – Credinciosii se întristeaza si plâng la pierderea celor dragi. Aceasta este o experienta umana normala. Citim în Ioan 11:35 ca „Isus a plâns”. Pavel dorea sa-i învete ca ei nu ar trebui sa se îngrijoreze sau sa fie nelinistiti, pentru ca cei dragi care au murit nu vor pierde binecuvântarile. Expresia „nu au nadejde” sugereaza ideea ca ei nu cred în înviere. Lumea pagâna în care traiau credinciosii din Tesalonic era o lume fara nadejde, de vreme ce era nelinistita în privinta viitorului.

Versetul 14 „Caci daca credem ca Isus a murit si a înviat” – Aici vedem temeiul ca moartea si învierea Domnului Isus Hristos sunt garantia cu privire la viitorul credinciosilor care au murit. Cuvântul „daca” nu indica dubiu sau nesiguranta cu privire la moartea lui Isus Hristos, ci el o admite ca adevar recunoscut.

Numele „Isus” atrage atentia asupra naturii Sale omenesti si asupra lucrarii Sale ca Mântuitor. Moartea nu a fost sfârsitul pentru Isus Hristos, si nu va fi sfârsitul nici în cazul credinciosilor. Faptul ca „Isus a murit si a înviat” era garantia ca si ei vor fi partasi învierii la viata. Învierea este efectul directei dovezi a puterii lui Dumnezeu. Învierea lui Isus Hristos a demonstrat victoria Sa asupra pacatului si a mortii.

Credem si ca Dumnezeu va aduce înapoi împreuna cu Isus pe cei ce au adormit în El” – Învierea celui credincios este, în mod esential, legata de învierea lui Isus Hristos. Asa cum Dumnezeu L-a sculat pe Isus din morti (Evrei 13:20), tot asa îi va scula Dumnezeu din morti pe cei care au murit. „Adormire” aici înseamna moarte. Cei care au murit Îl vor urma pe Domnul Isus când se va întoarce în triumf din cer pe pamânt la sfârsitul Necazului cel Mare. În contextul epistolei (Fapte 17:1-9, în special versetul 7, „Ei toti lucreaza împotriva poruncilor Cezarului, si spun ca este un alt Împarat, Isus”) expresia „Dumnezeu va aduce înapoi cu El” se refera la întoarcerea Domnului Isus din cer pe pamânt, la sfârsitul Necazului cel Mare. Unii credinciosi din Tesalonic credeau ca acei credinciosi care au murit vor fi în dezavantaj. Dar Pavel le spune foarte clar ca acesti credinciosi (cei dragi lor) care au murit nu vor fi dezavantajati pentru ca „Dumnezeu îi va aduce înapoi cu El” când Isus Hristos Îsi va instaura Împaratia de o mie de ani. Locul lor în Împaratia de o mie de ani este garantat. Apoi, în versetul 16, Pavel îi asigura ca acei credinciosi care au murit nu vor fi în dezavantaj, pentru ca „întâi vor învia cei morti în Hristos”. Departe de a fi în dezavantaj, ei vor avea un avantaj extraordinar, ei Îl vor vedea primii pe Domnul Isus Hristos. De fapt, ei deja Îl vad si sunt deja în prezenta Lui. Este minunat pentru ei.

Versetul 15 „Iata, în adevar, ce va spunem prin Cuvântul Domnului” – Autoritatea pentru afirmatia facuta în versetul 14 se bazeaza pe o revelatie de la Domnul. Mesajul „de la Domnul” le-a fost dat de catre El, special pentru învatatura si mângâierea lor. Expresia „prin Cuvântul Domnului” indica o noua revelatie. Aceasta revelatie a fost facuta printr-o comunicare din gura Domnului. Se face referire la o revelatie facuta direct, personal lui Pavel, ca sa întâmpine împrejurarile speciale care s-au ivit.

„Noi, cei vii, care vom ramînea pâna la venirea Domnului” – Pavel traia într-o atitudine expectativa, asteptând revenirea Domnului Isus Hristos. „Parousia” Domnului Isus se refera la o perioada începând cu Rapirea si încheindu-se cu aratarea si proclamarea Sa în fata lumii, la sfârsitul Necazului cel Mare.

„Nu o vom lua înaintea celor adormiti” – Cei morti în Hristos nu vor avea prioritate fata de cei care vor fi înca în viata la revenirea Domnului Isus. Cei vii vor fi transformati (1 Cor. 15:51-52) si cei morti vor fi înviati. Învierea si transformarea vor avea loc într-o clipa, „într-o clipeala din ochi”, ordinea însa, este ca cei morti vor avea prioritate, ei vor fi înviati mai întâi.

Versetul 16Caci Însusi Domnul, cu un strigat, se va coborî din cer” – Atentia va fi fixata asupra Domnului Isus Hristos. Toata puterea si toata slava acestei ocazii vor fi ale Lui. Domnul nu va trimite un arhanghel sau un deputat, ci El Însusi va veni, dupa cum a promis în Ioan 14:3, „Ma voi întoarce si va voi lua cu Mine”. Domnul Isus va parasi cerul, unde sta acum pe tron, la dreapta lui Dumnezeu (Romani 8:34; Efeseni 1:20; Coloseni 3:1). Cuvântul „strigat” (cuvântul grec „keleusma”) înseamna „un ordin al cuiva în autoritate” (Apocalipsa 22:16; 1 Corinteni 15:52).

„Cu glasul unui arhanghel” – Acest lucru poate fi scris, „o voce pe care o foloseste un arhanghel”. Aici vedem maiestatea si autoritatea din vocea Domnului nostru Isus.

„Cu trâmbita lui Dumnezeu” – Aceasta se refera la o trâmbita asemeni celei folosite la slujirea lui Dumnezeu.

„Trâmbita-I gata sa sune

Pentru cei iubiti,

Pentru sfinti ce dorm sub glie,

Cât si pentru vii.

Un semnal si într-o clipa

Toti la cer sunt rapiti

Într-un nor gigant de slava

Mii si mii de mii”.

„Si întâi vor învia cei morti în Hristos” – Nici chiar moartea nu poate sa-i opreasca pe credinciosi sa învieze dintre cei morti. Ei vor fi „înviati” mai întâi, înainte ca cei vii sa fie schimbati si ridicati la cer ca sa fie cu Domnul Isus Hristos.

Versetul 17 „Apoi, noi, cei vii, care vom fi ramas, vom fi rapiti” – Nu va exista nici o pauza între învierea celor morti în Hristos si schimbarea sfintilor care vor fi în viata. Vezi si 1 Corinteni 15:22, „Si dupa cum toti mor în Adam, tot asa, toti vor învia în Hristos”. „Vom fi rapiti” (cuvântul grec „harpagesometha” sugereaza idea unei forte impetuoase care-i va atrage pe cei credinciosi). Si cei morti, si cei vii, vor fi smulsi de sub stapânirea lui Satan, si vor fi izbaviti de mânia zilei Domnului, descrisa în 2 Tesaloniceni 1-2. Biserica nu va trece prin Necazul cel Mare. 1 Tesaloniceni 1:10 spune: „sa asteptati din ceruri pe Fiul Sau . . . care ne izbaveste de mânia viitoare”. De asemenea în 1 Tesaloniceni 5:9, „Fiindca Dumnezeu nu ne-a rânduit la mânie, ci ca sa capatam mântuirea prin Domnul nostru Isus Hristos”. Apocalipsa 3:10, „Te voi pazi si Eu DE (nu „în timpul” cum a fost cu Noe la potop) ceasul încercarii, care are sa vina peste lumea întreaga, ca sa încerce pe locuitorii pamântului”.

„Împreuna cu ei în nori” – Acest lucru sugereaza ca cele doua grupuri se vor uni si ca o singura adunare se vor înalta ca sa-L întâlneasca pe Domnul. Aceasta implica o unire deplina si unitate a celor doua grupuri. Pentru cei vii nu va însemna doar recunoastere, ci si o reîntâlnire cu ai lor dragi plecati. Expresia „în nori” are mai multe întelesuri.

„Ca sa întâmpinam pe Domnul în vazduh; si astfel vom fi totdeauna cu Domnul” – Ne vom întâlni cu Domnul si nu vom mai fi despartiti de El niciodata. Ne vom aduna în cerul atmosferic, vom trece apoi prin cerul stelar si vom intra în al treilea cer, în prezenta directa si în locuinta lui Dumnezeu, Tatal.

„O, ce har, când, în curând, El pe nori

Va veni si în cer pe toti ai Sai, Va rapi!

Frumusetea-I de nespus

Vom mari, vom privi

Si cu Domnul în vesnicii, Toti vom fi!”

Versetul 18 „Mângâiati-va dar unii pe altii cu aceste cuvinte” – Revelatia lui Pavel este raspunsul complet la nelinistea credinciosilor Tesaloniceni, cu privire la pozitia celor dragi decedati. În schimbul pierderii binecuvântarilor, ei vor avea prioritate în înviere si vor fi partasi la toata gloria viitoare si la binecuvântarile care sunt pastrate pentru copiii lui Dumnezeu. Siguranta cuvântului lui Dumnezeu ne da noua, credinciosilor, încrederea si mângâierea de care avem nevoie.

„Curând pe nori va reveni

Iubitul nostru Mire,

La Sine în cer a ne rapi,

Ce mare fericire!

Atunci plini de iubire,

Striga-vom în unire:

În veci de veci fii laudat

Ca ne-ai rascumparat!”

 

Send mail to: amorar@rdslink.ro with questions or comments about this web site.
Last modified: 10/18/03